Trav, hästar och död

Kommentarer
Amanda

Jag håller ju själv på med trav och i dom stall jag har varit så behandlas hästarna mer än bra. Oftast bättre än vad tävlingshästar inom ridsporten gör.

Många av olyckorna där hästarna har kollapsat efter mål har berott på att hästarna har kvävt sig själva, alltså att de ligger på så mkt att de inte får någon luft. Något eller några har berott på hjärtfel som inte har gått att se innan.

Märker en kusk att hästen man kör verkar skadad eller på något annat sätt verkar dålig står det i travreglementet att man är skyldig att inte fullfölja loppet.

För vad jag tror så har travsporten öht börjat förstorats upp nu iom Kalla Fakta-programmet och anklagelserna av djurplågeri gentemot Åke Svanstedt etc. Skulle någon få för sig att gräva djupare ner i ridsporten tror jag man skulle märka att hästarna går omkull och skadar sig även där.

Det här blev en väldigt lång kommentar, men jag hoppas du förstår vad jag vill få fram ;)

2009-05-11 » 19:30:36 BLOGG: http://mjuppi.blogg.se/
Amanda

Sv: Haha ;) ja, så nu är det över för min del... Känns hur konstigt som helst. Ser fram emot bilder från din student och bal :)



Jag tror inte man kan svara på kommentarer på något spec sätt. Jag går bara in på bloggen och skriver sv: framför ;)



Ja, men det känns som att all publicitet om travolyckorna bara gör att travsporten får ännu sämre rykte och jag tycker det är supertråkigt. För trav är verkligen en jättehärlig sport med underbara människor och hästar :) (Sen finns det ju självklart nötter även där, men det finns det ju lite överallt :P)

2009-05-11 » 20:03:27 BLOGG: http://mjuppi.blogg.se/
Amanda

Sv: Förresten tycker jag att du får komma och hälsa på mig på Sjöis i sommar ;D

2009-05-11 » 20:04:28 BLOGG: http://mjuppi.blogg.se/
Amanda

Sv: Jag är förmodligen där från 18 juli - 22 augusti. Messa eller ring när du känner för att komma ;D

2009-05-11 » 21:01:43 BLOGG: http://mjuppi.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0